Friday, August 20, 2010

Ramadan kesepuluh

Alhamdulillah, Ramadan kesepuluh datang menziarahi mereka yang mencari keberkatanNya. Maknanya satu pertiga Ramadan akan berlalu...masuk dua pertiga...Pagi tadi, Ahmad Fitri Yahya MHI TV3 berbicara tentang hadis palsu yang menjanjikan ganjaran kepada mereka yang beribadat. Yang penting dulu, sekarang, esok dan selamanya, bagi saya, beribadatlah untuk kasih sayangNya, sekali kita hampir kepadaNya, sepuluh kali Dia menghampiri kita.

Petang ini saya akan bertolak pulang ke Serendah. Anak-anaklah yang paling teruja. Rindukan Atok itu salah satu sebab yang saya rasa bukanlah faktor terbesar. Padang yang besar di hadapan rumah Atok itulah faktor yang paling besar. Tapi bulan puasa ini mungkin mereka akan berjalan lemah gemalai sahaja sekitar padang. Saya pun apalah kurangnya. Rumah emak itulah yang sering bermain di fikiran kerana itulah rumah terakhir didiami arwah Abah dan Kak Long. Ya Allah, berilah khabar-khabar gembira kepada mereka berdua, muslimin muslimat, mukminin mukminat, luaskanlah tempat tinggal mereka di sana, permudahkanlah urusan mereka...sampaikanlah doa kami anak-anaknya yang cuba menjadi anak yang soleh dan solehah.

Saya tidak akan bersiaran secara langsung dari Serendah kerana masalah talian internet:)) Buat Ida di UiTM Pahang, balik dari Serendah nanti, Kak Ani tayang gambar lagi ek!

Doakan kami selamat sampai dan selamat kembali ke Segamat...

2 comments:

ida_zy said...

salam kak ani

saya nantikan menu ramadhan ke13 pulak hehe

aniisma said...

Salam Ida

Rasanya makin malas masak...biasalah semangat awal2 je..buruk betul perangai!