Wednesday, August 18, 2010

Ramadan kelapan

Sudah masuk minggu kedua Ramadan. Cepat ya masa berlalu, rugi buat kita yang leka dan tidak menghargai detik-detik Ramadan.

Pagi ini pagi Kelab Inspirasi. Tiga exco Kelab ada temujanji dengan saya bagi mengemaskini maklumat terkini Kelab. Saya berdoa setiap perancangan yang telah kami susun dipermudahkan Allah dan memberi kebaikan kepada banyak pihak. Terima kasih exco Kelab, jasa kalian pasti dibalas Allah...

Pukul 12 tengahari seperti biasa, kami ada usrah dengan Ustaz Zainuddin yang kaya ilmu. Ustaz muda ini berbakat. Beberapa ayat dalam surah-surah terpilih dikupas Ustaz dengan bahasa yang mudah difahami. Usrah kali ini lebih bermakna apabila disertai TPBPJI dan PM Ustaz Nawawi. Semasa sedang tekun mendengar, masuk mesej suami yang akan pulang ke Segamat petang ini. "teringin nak makan bubur sum-sum". "No problem" balas saya.

Saya ada bercerita tentang hujan lebat beberapa hari sudah. Semasa memandu pulang, saya dapati paras air Sungai Segamat naik mendadak dan hampir mencecah tebing. Itu baru hujan 2 jam. Kalau 2 hari? Mohon dijauhkanNya. Teringat 2006...

Sampai sahaja di rumah, saya terus mengeluarkan kelapa parut dari peti sejuk dan selongkar kabinet cari gula merah. Solat Asar dahulu. Selepas itu, perjuangan memasak pun bermula...

Kualiti gambar memang kurang memuaskan. Bukan mata anda yang bermasalah. Gambar yang biasa-biasa ini sengaja ditayang untuk Ida di Pahang:))

No comments: