Tuesday, December 23, 2008

Rakan lama (UIA di hatiku)

Rancangan awal ingin meraikan Nor dari Sabah yang pulang bercuti di rumah ibunya. Semasa saya mengiringi sekumpulan pelajar ke Sabah Nov lepas, Nor belanja kami suami isteri makan seafood. Juga membawa kami berkunjung sebentar ke banglo setengah jutanya di Tanjung Aru.

Tapi rancangan untuk merai Nor tidak terlaksana. Nor ada agenda lain yang memenuhi percutiannya di Semenanjung. Namun, dengan izin Allah, kehampaan saya berganti dengan perjumpaan bersama-sama 5 rakan lama di Restoran Uncle K di SACC Shah Alam.

Jun, Alang, Che Nor, Nurul dan Ina adalah rakan seperjuangan di UIA 1991-1995. Kini masing-masing sudah berkerjaya tetap. Kemeriahan, keriuhan dan kerancakan bercerita itu-ini memenuhi ruang restoran. Terasa muda kembali!

Dari kiri, Jun (Pegawai Undang2 DRB Hicom), Che Nor (Senior Manager), Ina Hassan Basri (Peguam dan Sleeping Partner), Alang ( Pegawai Undang2 Perkeso)

Nurul(bertudung biru) pulang bercuti dari UK, sedang melanjutkan PHDnya dalam Medical Law

Cerita dulu-dulu kembali digali. Tentang mesin taip, tentang kelam kabut siapkan assignments, tentang teater, tentang macam-macam.
Saya sangat menghargai detik-detik ini. Perjumpaan selama sejam setengah itu memberi semangat baru, entah dari mana, tapi sungguh, saya terasa puas, terasa indahnya kehidupan ini...dan saya panjatkan kesyukuran padaNYa...
Ya Allah, semoga hambamu ini dan rakan-rakan tersayang tetap dalam keimanan kepadaMu, di Jalan yang Lurus...
Semoga bertemu lagi...

1 comment:

Rafiq said...

setiap yg bleku tu pasti ada hikmahnyer... tapi kan... bangga betullah sayer... kawan2 puan ni hebat2 balaka deh...hehehe