Tuesday, September 23, 2008

Thaahaa

Subuh tadi, saya sambung membaca surah Thaahaa.

Antara ayat yang menunjukkan keadilan Allah Yang Maha Esa ialah

"Sesungguhnya hari Kiamat itu akan datang. Aku merahsiakan waktunya supaya tiap-tiap diri itu dibalas dengan apa yang diusahakan"

Adil kan? Semestinya.

Manusia berakal. Manusia berhati. Manusia berperasaan. Manusia bernafsu.

Dosa yang pernah dilakukan dahulu amat dikesali. Semoga dosa-dosa tersebut diampuni. Kini, cuba seboleh daya menghindari dosa kerana manusia berakal dapat membayangkan yang setiap perbuatan jahat akan dibalas walau sebesar zarah. Amalan baik dan mulia pula mengharapkan kasih sayang Allah. Moga Allah menerima amalan tersebut.

Setiap kali membaca Al-Quran, saya mendoakan kesejahteraan bekas pelajar semasa saya di Institut Profesional Baitulmal, Syahrum. Sudah 9 tahun alat pembuka surat pemberiannya yang diperbuat dari buluh menemani helaian Quran saya. Semoga Syahrum dirahmatiNya walau dimana Syahrum berada.

Teringat pula tadarus Quran di IPB sepanjang Ramadhan...Ustazah Rohayu yang bersuara merdu dan Kak Ilmiah sentiasa bersama-sama membetulkan bacaan. Kenangan manis...

1 comment:

Anonymous said...

Who knows where to download XRumer 5.0 Palladium?
Help, please. All recommend this program to effectively advertise on the Internet, this is the best program!