Sunday, September 5, 2010

Ramadan keduapuluhlima

Ramadan ke25 tahun ini ialah hari ulang tahun suami yang ke 40. He kept saying, life begins at 40...My heart keeps praying, may Allah endows him with taqwa and iman until the end of his breath..Moga dipanjangkan umur yang diberkati, moga diberi rezeki melimpah ruah yang boleh dizakatkan kepada mereka yang berhak, moga dianugerahkan kesihatan yang cemerlang yang membolehkan ibadat siang dan malam dan moga bertemu di Syurga... Butter cake yang merekah, mungkin terlebih butter, asal sedapkan anak-anak...

Untuk suami tercinta, hampir setiap tahun, hati terpanggil untuk mengukus pulut kuning dan dihadiahkan kepada jiran terdekat.

Ini lawan pulut kuning. Rendang ayam Cik Ani.


Pembantu dapur yang kurang setia, Fatihah bersemangat dalam kelaparan.

Hadiah hari jadi untuk diri sendiri, Encik Shamsul Kamal mengacau dodol.

Dibantu oleh pembantu yang sihat walafiat, Fadhli yang senyum terpaksa, dipaksa abah mengacau dodol.

Alhamdulillah, hari yang ceria, hari yang bahagia bersama ahli keluarga tercinta. Pukul 4pm mendapat satu lagi khabar gembira, Ina selamat melahirkan seorang lagi cucu lelaki buat emak di Serendah menjadikan bayi itu cucu lelaki emak ke9. Fatihah masih mempertahankan kedudukan sebagai satu-satunya cucu perempuan...Tahniah!


3 comments:

arifrusli said...

Salam Puan, meriah betul! dodol, pulut kuning + rendang cik ani dan marble cake. mesti sedap tu. Selamat Hari Raya Aidilfitri Puan, maaf salah silap.

Anonymous said...

Salam Arif

Jemputlah datang beraya, dodol lama tahannya, insyaAllah...

Salam Aidilfitri

Puan Noraini

ida_zy said...

salam kak ani

selamat hari raya
mohon maaf segala salah silap
semoga eid kali ini benar2 hari kemenangan buat kita semua
ameen