Saturday, March 26, 2011

Mama bijak

Lagi cerita tentang anak-anak.

Pagi ini, Farhan ada perlawanan bola sepak antara SRAB seluruh Johor. Bertempat di SM Teknik Segamat. Dia perlu sarapan. Nasi dan kangkung goreng belacan semalam berbaki. Saya adunkan keduanya menjadi nasi goreng kangkung belacan. Roti putih Gardenia hampir tarikh luput. Saya 'french toast'kannya. Saya tabur serbuk lada sulah untuk meng'asia'kan french toast saya.

Fadhli dan Farhan turun bersarapan. Farhan ketepikan kangkung dari nasi. Fadhli pula hanya makan secubit roti. Kurang sedap roti ini katanya. Saya perlu bijak meyakinkan mereka dengan resepi sarapan saya pagi ini.

"Kangkung menambah tenaga dan menenangkan jiwa. Lada sulah pula menghangatkan badan dan meninggikan stamina. Elok untuk Along dan Angah pagi ni..."

Farhan segera menarik semula kangkung yang diketepikan tadi dengan sudunya. Masuk mulut dengan penuh yakin.

Farhan, moga menang 4-1...

No comments: