Saturday, September 26, 2009

Singgah-singgah Aidilfitri 2009

Aidilfitri 2009, Nazaria kami mengembara sejauh 2, 428km merentasi Johor, Selangor, Perak, Pulau Pinang, Kedah, Kelantan, Terengganu dan Pahang.

8 buah negeri, kami sekeluarga mengunjungi kaum keluarga, saudara mara dan sahabat handai. Saya patut merakamkan ucapan terima kasih pada suami yang gigih memandu seorang diri. Saya pula adalah seorang co-pilot yang kerap tertidur dari berjaga.

Segamat-Teluk Intan-Bagan Datoh-Bidor-Tanjung Malim-Serendah-Kuala Selangor-Sabak Bernam-Bagan Serai-Seberang Prai-Georgetown-Balik Pulau-Bayan Lepas-Batu Maung-Nibong Tebal-Gerik-Jeli-Kota Baharu-Pasir Tumboh- Pantai Irama Melawi- Bachok-Ketereh-Pulai Chondong-Kuala Terengganu-Jengka 4 Pahang-Muazzam Shah-Segamat.

Kembara Aidilfitri yang mengambil masa 8 hari sememangnya agak meletihkan namun sangat-sangat berpuas hati kerana hubungan yang terputus akibat kejauhan dapat disambung kembali. Setidak-tidaknya anak-anak kami dapat mengetahui susur galur keluarga Haji Ismail Mat dan Haji Abdul Ghafar.

Saya mendoakan seluruh ahli keluarga dan sahabat handai selamat hidup di dunia dan akhirat. Hanya itu doa yang mampu diucapkan.

Hingga ketemu lagi.

No comments: