Tuesday, March 11, 2008

Selepas PRU 12

Saya sudah kembali ke Johor selepas PRU 12. Balik dengan perasaan lega kerana sudah menunaikan tanggungjawab sebagai pengundi. Walaupun telah menghabiskan kira-kira RM130 sebagai kos pergi balik ke tempat pengundian, saya berasa puas. Perjalanan pergi menghala ke tempat pembuangan undi diiringi satu perasaan yang sukar dibayangkan. Saya juga bertuah kerana tidak sampai lima minit, saya sudah selesai mengundi. Cuaca 8 Mac 2008 begitu nyaman. Tiada cahaya mentari yang memeluhkan badan dan tiada titik hujan yang menyejukkan suasana pilihanraya. Mendung dan nyaman. Khemah tempat petugas-petugas parti yang bertanding juga tenteram. Terasa sikit kehairanan kerana PRU 11 berbeza. Suasana hangat dengan laungan jeritan peraih undi. Tapi kali ini, petugas penyandang dan pembangkang lebih rileks.

Buat yang menang, bersyukurlah dan berusahalah sebaik mungkin untuk memenangi hati rakyat secara berterusan. Berkhidmatlah dengan penuh jujur dan ikhlas.

Buat yang kalah, masa untuk muhasabah dan perbaiki diri dan strategi. Strategi yang tidak dimurkai pastinya.
Buat semua pengundi, berdoalah agar calon yang telah dipilih dapat melaksanakan tugas dengan penuh amanah dan bertanggungjawab. Semoga perpaduan semua kaum dapat dipertingkatkan dan kefahaman tentang Islam dapat dijelaskan sebaik mungkin.

No comments: