Tuesday, March 18, 2008

Penat tapi bermanafaat

Pagi

Pagi-pagi lagi bermesyuarat ringkas dengan Kak Onah sebelum menuju ke Unit IT untuk audit dalam. 4 jam yang memenatkan. Ke perpustakaan, pentadbiran, pejabat hal ehwal akademik, bilik kuliah dan blok asrama bagi mendapatkan maklumat secara langsung berkenaan pentadbiran unit IT. Pengalaman baru yang amat berguna.

Tengahari

Masuk ke bilik sementara menunggu pukul 3 petang. Semak emel. Banyak tugasan pelajar yang telah diterima. Balas memberitahu tugasan telah diterima. Semak file audit dalam dalam pen drive. Kak Onah minta buat laporan cepat supaya maklumat yang diperolehi pagi tadi dapat dilaporkan setepat mungkin mengikut nota auditor. Kena buat di rumah malam ini.

Petang

Sebelah petang, ke perpustakaan lagi. Kali ini mesyuarat AJK Induk 5S. 2 jam yang bermanafaat juga. Mendapat banyak maklumat berkenaan 5S. Sistem yang berguna bukan sahaja di tempat kerja tetapi juga di rumah.

Malam

Sebelum pulang petang tadi sempat singgah pasar malam. Badan sangat penat. Hajat untuk memasak malam ini terpaksa ditangguhkan...Balut buku Fatihah. Cari nota-nota lama. Basuh pinggan mangkuk. Susun baju. Masukkan markah test 2 dalam rawscore. Dan sekarang mengadap lap top. Perlu update entry. Kalau tidak, lama pula lah terbengkalai.

Hari ini sungguh penat. Tetapi penuh dengan pengisian yang bermanafaat.

10.23 malam. Mata sangat mengantuk. Undur diri dulu. Laporan audit ditangguhkan esok...

No comments: