Thursday, June 18, 2009

Dialog bila Pembantu Rumah Dapat Cuti dan Paspot

Majikan: Bibik, esok masak nasi lemak ye
Pembantu Rumah: Ibu, esok hari Ahad, saya cuti
Majikan: Jadi saya kena masak le
Pembantu Rumah: Ya Bu dan saya akan makan
Majikan: Pergilah keluar berjalan-jalan
Pembantu Rumah: Segamat apa yang menarik ya Bu?
Majikan: Giant, Upwell, Nirwana, Billion
Pembantu Rumah: Ibu hantarkan ye
Majikan: Jadi saya jadi pemandulah?
Pembantu Rumah: Terpaksa Bu dan jangan lupa jemput pulang ya
Majikan: Jangan berpeleseran di sana
Pembantu Rumah: Saya ngak jahat, nakal aja dan satu lagi Bu, paspot saya?
Majikan: Jangan lari pulak bila dah pegang paspot!!!
Pembantu Rumah: Ke Segamat pun Ibu hantarin...

Ohhhh beginilah agaknya dialog rasional yang akan terhasil antara dua golongan di atas bila tiba detik itu.

Pendapat saya yang pernah menggunakan perkhidmatan Bibik, susahnya kalau ia dikuatkuasa!

No comments: