Tuesday, May 26, 2009

Pengacara

Temubual seorang pengacara Nasi Lemak Kopi O di TV9 dengan seorang kanak-kanak berumur 10 tahun Sabtu lepas.

Pengacara : Apa perasaan adik jika tidak dapat bermain piano dalam sehari?

Adik : Rasa sedih...

Pengacara : Kenapa sedih?

Adik : Hmmm...sebab tak dapat main piano...

Bukan mudah kerja mengacara. Terutama siaran secara langsung. Kreativiti dan buah fikiran yang bernas menjadi penentu yang menarik hati untuk menonton.

Di Dewan Sri Temenggung UiTMJ minggu sudah...

Pengacara wanita : Hmm..nampaknya Hafiz, acara kita sudah sampai ke penghujung

Pengacara lelaki : Eh...masih ada 4 persembahan nasyid lagilah Efa..

Empat persembahan lagi, belum penghujung namanya. Empat darab dua lagu jadi lapan. Masih panjang perjalanan acaranya...

Dan saya meminati Nurul Syuhadah Nurul Ain TV3.

3 comments:

amirul_rafiq said...

saya pun minat nak jd pengacara...dulu masa lepas spm, beriya-iya mak saya suruh join akademi tv3...uhm... disebabkan ketidakyakinan terhadap kebolehan diri saya lupakan jer angan-angan tu...sebab tu la masa kat uitm johor saya slalu amik tender jd MC...kdg2 sampai ofer diri lagi tanpa segan silu...hehehe

Anonymous said...

Amirul

bakat tu dah ada, rupa dah hensem, suara pun sedap, pendek kata lengkap dah ciri2 pengacara..lepas habis degree ini, join tv3, boleh setanding dengan ahmad fedtri yahya...

MuJaHiDaH SyUhAdA iLYa NaTaSya said...

Nurul Syuhada Ahmad Tajodin camne plak? ;p